I appreciate them.

Sunday 18 December 2011

Seram.Balai polis gombak lama,jalan lama ke bentong,pahang

Assalamualikum semua.Mesti ramai yang ternanti-nantikan entri aku kan?*ehehe.Apa salahnya persasan sekali sekala,dua kali berkala-kala,Macam seronok jugak kalau sorang seronok,kalau dua orang beronok-ronok.Nampak tak kesinambungannya disitu?Tanpa membuang masa aku nak buang masa korang jugak dengan bagitau kenapa aku tak update blog sejak dua menjak ni,sebab aku busy,aku dah final year,banyak project nak kena submit,lepas final year barulah boleh kawen dengan aman.Eh silap,barulah boleh update blog dengan aman.EH jangan lupa baca pesanan terakhir aku ye :)

Aku ni sangatlah tension untuk semester ni,so aku tak ada tempat nak release tension,jadi semalam,leader team wujud message aku yang team dia nak pergi balai polis gombak lama.Aku pon rasa macam dah lama tak buat benda camni,jadi aku pon nak jugak follow dieorang sebab aku pernah jugak cari balai polis gombak lama ni,tapi tak jumpa.Walaupun aku duduk dekat gombak,aku dah cari balai polis lama ni,tapi tak jumpa,rupanya setiap kali aku lalu situ,setiap kali aku terlepas pandang balai polis gombak lama ni sebab aku terpedaya dengan signboard ni



Semalam,aku dan housemate aku,Fiza,bertolak dari shah alam pada jam 11 malam dan yang menyakitkan hati aku adalah dah malam-malam pon jammed gila dekat highway.Yang aku nak sakit hati ialah kereta aku manual.so bila dah jammed kaki aku akan kejang,Memang nikmat rasa itu.Aku sampai di wangsa maju jam 12.20 tengah malam,Kiteorang jumpa team wujud disana.Sebelum bertolak,Leader team wujud iaitu Seth,suruh kiteorang pakai kasut sebab dia cakap tempat tu hutan and takut ada pacat.Lebih kurang jam 1 pagi,Kiteorang gerak ke balai polis lama gombak,dalam kereta Seth banyak cerita tentang pengalaman dia sepanjang jadi paranormal team.Balai polis gombak lama gombak terletak di jalan lama nak ke bentong.Tau dak?Ala jalan yang akan bertembung dengan genting sempah tu?Jalan yang nak ke mimaland?taktau jugak?carilah sendiri kalau ada masa.*hehe


Dalam jam 1.30 pagi kiteorang sampai dekat balai polis gombak lama,tiba-tiba dekat ada sami india datang dengan kawan dia.dan dia cerita pasal kawasan ni,dia cakap baru-baru ni,ada orang korea hilang dekat kawasan ni,tak jumpa lagi,kereta orang korea tu ada kat apartment,tapi orangnya tak ada.Lagi satu dia cakap dulu ada orang junggle tracking dekat hutan kawasan ni and tak jumpa jalan balik.Wallahualam.Lagi satu cerita,team wujud cakap,dulu berdekatan dengan kuil india,ada orang indonesia mati dibunuh and pada waktu malam salah sorang team wujud pernah nampak seorang perempuan duduk ditengah jalan,dipercayai orang indonesia yang mati tu,Sami tu pon cakap yang dia pernah nampak hantu dekat kuil dia sendiri.






Selepas dengar cerita sami tu,kiteorang baca ayat kursi,ayat 3 qul dan surah al fatihah,barulah kiteorang masuk,Seth cakap dekat situ banyak pontianak.Balai polis gombak lama ni dibina  bagi mengawal kawasan di zaman komunis,Lama jugak kan balai polis ni?Jom tengok gambar yang telah aku snap.Seth and the geng ada nampak benda dekat kawasan hutan.Kiteorang terus snap gambar macam biasa.Lepastu  pada jam 2.30pagi, team wujud tinggalkan akuFiza dan Rara dalam balai polis gombak lama selama setengah jam bertemankan lilin,walkie talkie,pengesan haba dan satu torchlight.





dan dan je kau nak gtau yang kau nak melepak dekat tingkap kan



Ehem memang seram tempat ni,selama setengah jam kiteorang decide untuk 
jalan sekitar balai polis ni,ada rak kasut lama,ada tangga buluh,tulisan dan contengan jangan cakapla kan.Memang banyak,lepastu kiteorang pergi ke kawasan belakang balai polis untuk tangkap gambar kawasan hutan bersebelahan balai polis,tiba-tiba aku rasa dekat ada benda perhatikan kiteorang dekat belakang aku,benda tu disebalik dinding.entahlah mungkin perasaan aku je kot.


Kiteorang masuk balik dalam bilik yang ditinggalkan tadi,kiteorang dengar ada satu bunyi,yang mengekek-ngekek.Aku cakap mungkin binatang?Fiza yang tak puas hati terus buat bunyi sebanyak 2 kali dan sekali tu sebijik benda tu balas balik bunyi yang fiza buat,bukan gema,tapi jelas kami dengar yang benda tu mengajuk bunyi yang dibuat fiza,bunyi ketawa,Kalau haiwan,kenapa kawasan hutan tu tak bergerak?Statik je,pokok tak bergoyang langsung,sebab dari situ kiteorang dengar bunyi tu.Bila team wujud turun untuk tengok kiteorang dan Fiza lagi sekali buat bunyi yang sama,tak ada lagi balasan dari benda tu.Kiteorang pon tak berani nak lebih-lebih sebab tempat benda tu kan.

kiteorang round lagi kawasan balai polis gombak,tengok tempat latihan polis zaman dulu,ala aku dapat snap sikit je,mungkin yang lain dah musnah kot,oh tak silap aku ramai yang mati di kawasan balai polis ni,Lepas dah puas hati,kiteorang naik dekat atas dan dieorang nak pergi kawasan kuil pulak.Masa kiteorang tengah lepak kawasan kuil,boleh pulak seth and kawan dia,nampak benda tu atas pokok dan kejar benda tu.Hadoi,aku yang tengok aku yang gelabah sambil tu aku ikut sekali sebab aku nak tengok amende,tapi tak dapat sebab benda tu hilang serta merta,team wujud ni memang suka bab kejar-kejar hantu ni.

Aku nak pendekkan cerita boleh?Kiteorang lepak dekat satu tempat ni dan kiteorang jumpa satu kereta dalam gaung.Ala penatlah nak habiskan cerita ni.Ending cerita ni macam filem hindustan,last-last inspektor sahab a.k.a polis dan bomba datang untuk menyelamatkan keadaan.

P/S:Aku nak kbai sekarang.Aku banyak kerja.Owh hati-hati ye tidur malam ni sebab mana tau pocong kacau?Tunggu cerita aku tentang pocong semasa korang tidur pulak lepas ni.KBAIBAI.

Kalau rasa anda berminat nak jumpa team paranormal yang sedang meningkat naik ni,sila like page ini wujud paranormal team.Dieorang sangat friendly and best.Lepasni ada aktiviti lagi aku nak join lagi.ehehe.BAI semua,kirim salam mak ayah.*tibe2

Akhir sekali aku nak cakap:




AKU NAK PESAN SEMOGA TIDUR LENA.JANGAN NAKAL-NAKAL.KBAIBAIBAI

24 comments:

HIJAB PARADISE said...

MAKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!MAMPUIH AKU TAK LEH TIDOQ MALAM NI!!!!!

Anonymous said...

apalah kau pny tlsn bnyk yg slh

Amirul Agam said...

terbaek cerita u. i nak cakap ! i nak follow lepas ni !

Mr.fz said...

uissh .... hebat .. btol breni la ..

dya mohamad said...

hijab paradise-ohoho boleh tdo punyee

dya mohamad said...

naim-maseh sbb tego(:

dya mohamad said...

amirul agam-(:

dya mohamad said...

amirul agam-(:

dya mohamad said...

mr.fz-takdela brani sgt(:

Shima Yahya said...

Part gamba2 pocong tu scroll selaju mungkin ni . Hahahaha

Anonymous said...

jap nak tya.. aritu dtg sini mmg ade papan tanda tu.. korang sume masuk gak ke?kitorg slalu wat paranormal kat situ skali tu dtg ade signboard UM tu igt kan da tutop

dya mohamad said...

Fujin-yep.mmg ade papan tu.and kat dalam tu la balai polis tu.mmg dah letak palang cam dah tutup.tp dalam tu ada balai polis gombak

Anonymous said...

haha ok2 sbb smlm mmber tya bile nak pegi sana lagi.. then smlm google images "balai lama gombak" then ade kua gamba signboard tu teringat plak mmg ade signboard tu so click la nak taw kan then die redirect kesini, anyway thanks.

dya mohamad said...

oke:D

kafy said...

bestnya entry ni,,,

kafy said...

bestnya entry ni,,,

oh!kimmi said...

awak ce try p istana bilah plak..ala yg cite penunggu istana tu

dya mohamad said...

insyallah.rezeki murah,pergilah sana(:

Anonymous said...

Best jugak cerita ni.Rasa can nak join jugaklah pengalaman menangkap hantu ni.

Unknown said...

Bestnye cerita ni seram betul huhu...bulu semua naik

Unknown said...

Bestnye cerita ni seram betul huhu...bulu semua naik

Unknown said...

bagus cerita,not bad...

Unknown said...

Aku dah la baru 12 tahun. Mampuih xleh tidoq

Unknown said...

lol