I appreciate them.

Saturday 1 October 2011

Perempuan yang dibenci Lelaki.

Assalamualikum kalian semua.Kalian bukan Kailan.Korang semua tengah buat apa?baru bangun tidur?baguslah tu boleh menurun dekat anak-anak nanti.Anyhow.Aku nak mintak maaf sangat-sangat sebab dah lama tak update blog ni.Sebab aku sangat-sangat-sangat-sangatlah busy sekali.Nampak tak betapa busynya aku disitu?

Baiklah hari ni aku nak kongsi dekat korang perempuan yang macam mana yang dibenci oleh lelaki.Yelah post aku yang lepas,aku ada backup perempuan.Sekarang meh aku backup lelaki pulak ye.Barulah Dya mohamad dipanggil adil dan saksama.

Siapa yang dah ada girlfriend?aku rasa most of lelaki dekat Malaysia ni dah ada girlfriend kan?Siap bawak jumpa father mother lagi kan?Girlfriend korang tu orangnya jenis yang macam mana?Sopan santun?Cover ayu?Hipokrit?Aku tak bolehlah nak bagitau sifat Girlfriend korang sebab aku tak kenal girlfriend korang.Tapi kan aku rasa korang semua mesti tak berapa gemar perempuan yang akan aku sebut nanti.Okay tak payah nanti sangat mari aku sebut sekarang.

#Perempuan yang cemburu tak tentu pasal
Memang cemburu itu tandanya sayang.Tapi kalau dah cemburu yang berlebihan orang panggil cemburu buta.Perempuan rasa macam tu mungkin sebab dia rasa tercabar dengan perempuan yang cuba korang dekati.Maksud aku kawan perempuan korang la.Tapi kalau dah sampai korang nak keluar rumah beli kunyit depan kedai pon dia nak cemburu,aku rasa korang dah patut bagi penapak dekat pipi dia.

#perempuan yang emosional
Aku akui aku pon kadang-kadang beremosi sikit yela sebab aku suka kalau boyfriend aku pujuk aku.Takdelah aku buat selalu,kadang-kadang je.Orang cakap ada batasnya.Perempuan suka menggunakan emosi untuk menyelesaikan masalah daripada menggunakan akal.Sebab tu bila gaduh je nak putus.Bila korang try nak setelkan masalah perempuan akan still cakap "I tak kira i tak kira!I nak putus jugak!".Sebab apa?sebab dia nak korang pujuk dia sampai dia rasa puas dengan apa yang korang buat.Aku cakap macam ni macam ada pengalaman je kan?Kbai.

#perempuan yang suka mengatur.
Faham tak maksud aku perempuan yang suka mengatur ni apa?Maksudnya perempuan yang queen control.Korang tau sebab apa dia kongkong korang?Sebab dia takut korang jatuh hati dekat perempuan lain.Aku nak bagitau korang ni perempuan paling takut kalau boyfriend dia curang.Korang tak takut ke kalau girlfriend korang curang?Pernah tak korang mendengar ayat ni dari mulut girlfriend korang?"Meh sini handphone tu i nak check message.".Pernah?Pernah tak dia aturkan pakaian apa yang harus dipakai oleh korang waktu nak dating?Kalau dah sampai pilih baju tu maknanya dia tak terima korang seadanya.Korang dah boleh tujukan lagu kisah dongeng dari stacy untuk dieorang.

#perempuan yang mata duitan
Ada lagi kan perempuan yang macam ni dalam dunia serba moden ni?Oh macam tak kena je ayat aku tu.Dunia semakin moden sebab tu banyak gila mata duitan kan.Bila tengok duit berpinar je mata dia.Masa korang nak pergi makan sama-sama,korang je ha yang kena keluarkan duit,dia taknak keluar duit pon,mana boleh macam tu,kenalah tolak ansur sama.Kan?Okay contoh lain pulak korang dah belikan dia baju tapi esok dia mintak benda lain pulak,dan korang dengan bodohnya turutkan aje kemahuan dia.Lepastu dia mintak RM200 korang pon main hulur je.Jangan jadi lurus bendul boleh?

Aku ada banyak lagi nak dikongsikan tapi kalau aku cakap lebih-lebih kena pelempang pulak dengan orang yang lebih pakar dalam benda ni.Lepas baca entri aku ni korang dah boleh dah perhati sifat girlfriend korang tu.


P/S:kenapa lately ni aku rasa aku macam Dr.Love pulak eh.Kbai.

3 comments:

Unknown said...

tau takpe....sgt setuju,terutama ngan fakta #3 -suka mengatur..confirm reject pnya....tp x bleh salahkn pompuan 100% jg,laki pn byk yg perangai tak senonoh...fair n square ;)


latest entry tekok beriuh- tutorial : bagaimana untuk mencipta cumulus tag pada blogger

norie said...

siyes.. akak tak nak jadi mcm tuh, tapi mcm ade yg pnh terrrbuuaat je.haha.kbai bdk comel!

Emancipated Pt Ltd. said...

doktor cinta. :)